Dijital görünürlük için Medium niçin gerekli?

Evren Soyuçok
2 min readApr 15, 2020
Tarık ÇayırEvren Soyuçok

Başını kişisel bloğumda yazdığım bu yazının devamını Tarık Çayır’la yaptığım #internetgünlüğü podcastindeki Niçin hem kişisel bloğunda hem Medium’da yazıyorsun? sorumun bahanesiyle hem uzun süredir atıl bıraktığım Medium bloğumu güncelleyeyim hem de RSS’le takip edemediğim kaliteli Medium bloglarını takip edeyim diyerek buraya taşıdım.

Tarık, 2009 yılından beri tuttuğu boğuyla bağını hiç koparmamış ancak işi gereği diğer dijital mecralarda içerik üretmekten kendi bloğunu ihmal ettiğini fark etmiş. Bunu da 2019 yılının sonunda fark ediyor ve bloğu 2020 yılında hayatının tam merkezine alıyor.

Podcastteki sohbetimiz sırasında bir yazı hazırladığını ve Medium’da yayımlayacağını söylediğinde “Niçin kişisel bloğunda değil de Medium’da” diye sordum. Tarık, Medium’da da yazılı içerik üretmenin ve dijital varlığın görünürlüğe olumlu etkisini şu sözlerle ifade etti:

Planladığım içerik üretimini belirli fazlara böldüm. Belirli içerikleri kendi bloğumda yayımlıyorum, daha popüler olabilecek, daha fazla insana hitap edecek, herkesi kapsayacak içerikleri Medium’a yazıyorum. Medium’da çok güzel bir kitle var, oraya özel içerik üretileceğinin de çok bilincindeyim. Aynı içeriği kendi bloğumda yazdığım zaman o kadar çok kişiye ulaşamıyorum. Bazı içeriklerde amacım daha fazla insana ulaşmak çünkü o içeriğe o şekilde özen gösteriyorum, amacım faudalı değerli kaliteli içerik üretmek. Ayda bir kesinlikle Medium’a içerik üretmeyi planlıyorum. Çünkü oranın çok güzel bir hamuru, kitlesi, mecrası; sıkı takipçileri de var. Oraya güzel içerikler üretilince kıymetli ve özel geri dönüşlerin olduğunu düşündüğüm için oraya da ufak bir yatırım yapıyorum içerik üreterek.

Tarık’ın bu bakış açısından sonra mesafeli durduğum Medium’un önemi konusunda ben de ikna oldum. Podcast sohbetimizi dinlemek isterseniz de şöyle buyurun:

--

--